- El mercat no pot resoldre per sí mateix aquests greus problemes ambientals. De fet el mercat forma part del problema. I les tecnologies tampoc generaran a temps els resultats esperats. Per tot plegat urgeix generar canvis socials a partir d’una educació ambiental que abasti tots els nivells educatius.
Dades extretes del llibre: “CAMBIO GLOBAL: IMPACTO DE LA ACTIVIDAD HUMANA SOBRE EL SISTEMA TIERRA”, redactat per representants del “CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS”., - Franquejar els límits físics del planeta ens portarà al “col•lapse” de la nostra civilització, ens portarà a una societat cada cop menys capaç de satisfer les necessitats més elementals, com l’alimentació, sanitat, educació i seguretat.
Dennis L. Meadows, coautor de l’“Informe del Club de Roma sobre els límits del creixement”.. - El medi ambient humà està seriosament malalt i hem de trobar el sistema de guarir-lo. I és que es fa impossible continuar creixent quantitativament en un marc de recursos limitats. En aquest sentit, penso que el nostre model econòmic ja no pot canviar gaire més per millorar, ja que és un model esgotat. Aquí ja no calen retocs, sinó obra nova. Cal que des dels parvularis als universitaris s’hi posin de seguida. De l’abecedari a la tesi doctoral; tot un ampli camí
Ramon Folch i Guillén. Extret del seu llibre: La quimera de créixer: la sostenibilitat en l’era postindustrial. - Sempre és millor explicar als nostres fills que varem ser derrotats al seu moment, que tenir que confessar-los que no varem tenir prou valor per lluitar pel seu futur.
Mahatma Gandhi, activista indi. - No existeix cap procés educatiu neutral. L’educació, o bé integra les generacions en la lògica del sistema tot cercant la seva conformitat, o bé els ensenya a criticar la realitat i a descobrir com participar en la transformació del Món.
Paulo Freire, pedagog brasiler